Blog
feb 19
Vasenna BV in Public Relations

Nieuw! Vasenna BV in Public Relations

Public Relations

Een PR-medewerker, oftewel ‘Public Relations’ medewerker. Wat houdt dat eigenlijk in? Wikipedia geeft als betekenis voor Public Relations: “het stelselmatig bevorderen van het wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen”.

Maar laten we deze betekenis eens ontleden. Want deze uitleg van een ‘PR-medewerker’ ligt veel dichter bij mijn werkzaamheden dan je in eerste instantie zou vermoeden. Vasenna BV is dan wel een Werving & selectie bureau, maar ik ben continue bezig met het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip!

Een organisatie moet begrip hebben voor een kandidaat, maar evenzogoed moet een kandidaat dat begrip hebben voor een bedrijf dat op zoek is naar facilitaire professionals.

Stelselmatig bevorderen

Verbinding en persoonlijke aanpak staan hoog op mijn prioriteitenlijstje. En als recruiter kies ik altijd voor het echte kennismaken. In mijn voortdurende tocht langs de vele organisaties, leer ik de bedrijven van binnen en van buiten kennen. Ik weet voor welke uitdagingen ze staan en wat hun missie en visie is. Ik ben op de hoogte van hun kernwaarden en ik weet welke ontwikkelingsmogelijkheden er zijn. Maar ik leer ook welke cultuur er heerst en hoe de onderlinge verhoudingen liggen.

Wederzijds begrip

Allemaal punten die ik mee neem in mijn zoektocht naar een geschikte kandidaat. En als ik dan in gesprek ga met zo’n facilitair expert, dan kan ik deze pluspunten -maar ook de aandachtspunten- op onafhankelijke wijze bespreken. En zo kan het dus gebeuren dat er kandidaten aangesproken worden, die misschien in eerste instantie niet eens zouden solliciteren. Maar door begrip te krijgen voor de organisatie, wél interesse hebben om te solliciteren én uiteindelijk de meest geschikte kandidaat blijken te zijn!

Dus, terugkomend op de betekenis van Public Relations: Vasenna BV kan als Werving & selectie bureau ook heel goed bijdragen aan de PR van een organisatie. En daardoor juist die kandidaten kan voorstellen, die de organisatie nooit uit eigen beweging had kunnen bereiken. En dat alleen al door het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip!

Vasenna, Connecting Facility Experts & Public Relations…..:-)

1 Comment

  1. Irene Bosch
    20 februari 2019 at 11:57 · Beantwoorden

    Zo is het, en dat is de meerwaarde van de persoonlijke aanpak! Hartelijke groeten, Irene Bosch WinKracht|HR

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *